Skip to main content

Part 5: Filter

Część 5: filtry
Aby zróżnicować kolorystykę pojazdu nałożyłem „filtry“, które sporządziłem z 5% farby i 95% benzyny lakowej.
Pierwszy „filtr“ został wykonany za pomocą farby Paynes Gray firmy Winsor and Newton. Ten „filtr“ nałozyłem w miejsca łączenia się kolorów białego i zielonego.
Drugi - sporządziłem z farby Burnt Sienna firmy Talens. Nałożyłem go m.in. w okolice śrub, nitów i spawów.
Kolejny „filtr“ to Olive Green firmy Talens, który nałożyłem zarówno na białą jak i zieloną farbę.
Na koniec nałożyłem jeszcze na wybrane miejsca Yellow Orche.

Każdy "filtr" nakładałem po dokładnym wyschnięciu poprzedniego. Odstawiłem model na 24 godziny, aby dobrze wysechł.

Part 5: filter
The filter colour can be applied. It can change the look of base colour, modifying it like photographic filters. It's a very easy technique. Simply mix 5% of oil colour with turpentine and with brush, apply the mixture to the model's surface.
Each layer must be completly dry before the next one goes on.

Used oil colours: Paynes Gray from W&N, Burnt Sienna, Olive Green, Yellow Ochre from Talens.

Comments

Popular posts from this blog

DKW NZ 350 - finished!

Oppelnerkessel, März 1945 - 20. Waffen-Grenadier-Division der SS (Estnische Nr. 1)

Egyptian Zil-157 - Trumpeter, 1:35