Skip to main content

Part 6: Chips

Część 6: obicia
Za pomocą pędzelka 4-0 Kozłowskiego namalowałem różne otarcia, rysy i zadrapania.
Farba zmieszałem w proporcjach 50:50 - H159 i czarna olejna dla art. plastyków. Dodałem odrobinę olejku lnianego. Dzięki temu mogłem nakreślić cienkie linie imitujące rysy.
Następnie posługując się białą farbą Model Mastera namalowałem obicia oraz różne plamki, a także zaakcentowałem ostre przejścia między kolorami.

Part 6: chips
To make the chips, enamel and oil colour were used. If something goes wrong you can remove it easily with turpentine. First the dark chips was painted and then the lighter ones.
Dark chips: 50:50 Humbrol 159 and ivory black oil paint
Light chips: White Model Master
To make scratches: ivory black and linseed oil

Comments

Popular posts from this blog

DKW NZ 350 - finished!

Oppelnerkessel, März 1945 - 20. Waffen-Grenadier-Division der SS (Estnische Nr. 1)

British Heavy Tank Mark IV Male - finished!